Vyhodí personalista váš životopis do koše, když nepřiložíte motivační dopis? Pravděpodobně ne. Vaše šance jsou ale daleko vyšší, pokud ho pošlete. A…napíšete ho pěkně. Opravdu dobrý průvodní dopis dokáže vzbudit osobní vazbu mezi vámi a tím, kdo ho čte.

Když píšete průvodní dopis, neopakujte v něm věci, které se personalista dočte v životopise. Využijte ho jako příležitost jít více do detailu k tomu, co v CV uvádíte. Vaším cílem je odlišit se od konkurence a posunout se navrch stohu s názvem „kandidáti“. Přemýšlejte o motivačním dopisu jako o způsobu, jak přesvědčit, aby vás vzali v úvahu jako možného kandidáta.

Motivační dopis nemusí být žádná dlouhá litánie. Stačí dva tři odstavce. Má z něho být zřejmé, co spojuje vás a pracovní místo, na které reagujete. A také, že jste si s ním dali práci. Takže tady jsou 3 tipy:

Tip 1.Konkrétní oslovení

Adresujte dopis konkrétní osobě. Jestli jméno personalisty není uvedené v inzerátu, zkuste ho najít buď na webových stránkách společnosti. Nebo do společnosti zavolejte a zjistěte, kdo se zbývá náborem na tuto pozici. Je lepší oslovení „Vážená paní Krásná,“ než jen Dobrý den, nebo Vážení…

Tip 2. Napište “proč”

Proč tu práci chcete. Jaká je vaše motivace, pohnutky, v čem je váš zájem, cíl? Od toho je to přece motivační dopis :-). Nemusíte ani tak psát, kde jste se o pozici dozvěděli. Napište ale, proč se o ní ucházíte. Čím vás pozice a firma oslovila? Stačí 1-2 věty. Můžete se inspirovat na webu dané společnosti. Je firma známá pro svůj zákaznický servis, pro inovativní marketing nebo pro to, že dbá na špičkovou kvalitu výrobků? Zjistěte jaké má cíle, úspěchy, potřeby. Ukažte, že firmu znáte a v čem by práce pro ni byla zajímavá.

Tip 3. Ukažte svoji hodnotu

Usnadněte druhé straně vidět, že jste ti praví na dané místo. Ať nemusí číst mezi řádky. Výběrové řízení není o tom, co firma může udělat pro vás. Ale o tom, co pro ni můžete udělat vy. Takže mějte na mysli, co firma od pozice požaduje a popište konkrétně, co nabízíte. Přejděte rovnou ke své kvalifikaci. Ukažte, že jste si nabídku pozorně přečetli. Jestli společnost v inzerátu požaduje na prvním místě např. rozsáhlou zkušenost se statistickými analýzami, a vy ji máte…tak sem s tím.

Tyto tři věci na vás prozradí, že jste dopis napsali pro tuto konkrétní pozici a že neposíláte jen obecný dopis na všechny strany.

Jestli máte zájem dozvědět se více o tom, jak napsat skvělý životopis a motivační dopis, mrkněte na www.perfektnizivotopis.cz